måndag 26 mars 2012

Dagens smink och produktlista


Ansiktsbas: 
Mary Kay - Foundation Primer
Mary Kay - Liquid Matte Foundation Ivory 6
Mary Kay - Concealer 2
Mary Kay - Eye Primer

Ögonbryn:
Mary Kays ögonbrynsborste samt Trucos mörkbruna ögonskugga

Ögonskugga: 
Vit, ljusbrun och mörkbrun färg från min 120 palett som jag har köpt på tradera (både matt och skimmer)

Eyeliner
Mary Kay - Eyeliner Black

Mascara:
Mary Kay - Mascara Ultimate Black

Highlighter 1:
Make Up Store - High Tech Lighter Platina (Denna använder jag under brynen och oftast ända ner till ögonlocket och även i ögonvrån för att ögonen ska se större ut. Dessutom fungerar denna som en utmärkt primer (den är i krämform) och ger färgerna ur mina paletter mer peigment; SUPERBRA!

Highlighter2:
Mary Lou - Manizer Highlighter. Denna har jag oftast över min rouge på käkbenen så att det blir skimmrar lite extra. Denna går bra att ha som ögonskugga och under brynen för att ge en fin effekt)

Rouge:
Mary Kay Mineral Cheek Colour Pink Petals



Detta vad nog allt. Skriv om ni undrar över något :) Varför jag använder så mycket Mary Kay är för att jag har jobbat som fristående hudvårds och make upkonsult och har därför mycket kvar hemma på lager :) Ska ta upp det arbetet igen lite längre fram. Mary Kay är grymt bra.

Tänkte göra ett inlägg någon dag om Mary Kays hudvård. För det är så otroligt viktigt att rengöra och vårda sitt ansikte. Jag använder enbart Mary Kays produkter för detta. Och det har gett ett fantastiskt resultat. 



Inga kommentarer: