måndag 6 maj 2013

Ångestmonster

01.42. Kan inte sova. Tittade på skins, avsnittet om Effy när hon trippar i skogen. Fick sån ångest från ingenstans. Den äter upp mig. Hettar runt hela bröstkorgen och det känns som att jag får svårare och svårare att andas hela tiden. Andas med bröstet, inte magen. Går inte att göra tvärtom. Magen vill vara still. Får ingen kontakt.

Slutsde titta på skins, slog på underbart roliga Henrik Dorsin och sedan vidare till Magnus Betnér och nu slutligen till ett 50 min långt youtubeklipp som jag precis har börjat titta på. Det handlar om Ibogaine. En afrikansk växt som hjälper att behandla människor med olika drogmissbruk men även att hjälpa sig själv själsligt utan droger inblandat om jag förstår det rätt. Ibogaine innehåller även DMT som vi naturligt har i hjärnan som utsöndras bla när vi sover. I en ritual med Ibogaine får man starka hallucinationer och upplever världen, sig själv, universum.
Nåja. Har inte läst på så noga ännu men det verkar himla intressant.

Nu ska jag försöka andas, gråta färdigt. Sluta svettas. Sluta tänka och sluta vrida och vänta på mig och se vidare på filmen;

http://youtu.be/H2YnCRxcFfg
(Bäddar in den sen för er latmaskar;)

Imorgon väntar trebospåret på mig och Sara. Vi ska köra intervall. Gå/jogg. Ska bli gött att flyga fram på marken igen.

Efter en vecka med LCHF ser magen ut såhär. Nog för att den vänstra bilden är tre veckor gammal men ändå.
Är det skillnad eller är jag blind?


1 kommentar:

Leslita sa...

Jo men jag ser skillnad, lite mindre uppblåst liksom. Jättesnygga träningskläder har du också, speciellt den gula =)