tisdag 27 november 2012

Rött hår i thailand

Det är knappt nå turister alls här där vi är (mae phim) Så det är vanliga thailändare mestadels.

Ni anar inte hur mycket alla thailändare kollar på mitt hår! Verkligen _ALLA_ tittar. Dom vänder sig om med stora ögon, oftast leendes eller skrattandes, berättar för sina kompisar och pekar på mig, alla tittar och ser så förvånade ut. Får alltid någon form av reaktion, oavsett ålder och kön. Först visste jag inte om dom skrattade o log för att dom tyckte att jag såg rolig ut (vissa kanske gör det) men en tjej log extra mycket igår på marknaden i Ban Phe, och hon drog sina händer mot håret och sa något i stil med "suwaii" till mig 3 ggr på raken. Idag hittade jag vad ordet var och var det betyder: "suay" - "vacker" åh. Snälla snälla du om jag bara visste det innan så skulle jag tackat dig.

Är det förresten så himla ovanligt med färgat hår i thailand? I Bangkok är det nog hur vanligt som helst, är väl mer i minre byar som dom är ovana kan jag tro..

1 kommentar:

yohanna sa...

Hej, jag har en tävling på min blogg där man kan vinna ett laptop skin. Jag ber förövrigt om ursäkt om du inte vill ha kommentarer om tävlingar.

Hoppas du är med.
Här är direkt länk till tävlingen: http://yoyossecret.blogg.se/2012/november/vinn-ett-laptop-skin-2.html#comment

Föresten, söt blogg!