tisdag 27 november 2012

Sjukvård

Thailändska doktorer är otroligt duktiga. Så himla hjälpsamma och snälla. Har haft problem med mitt högra öra i 1 år typ, får lock som sitter i i ca 3-4 dagar. Har haft så sen i förrgår så jag gick till vårdcentralen här på Mae Phim. Läkaren var så jäkla bra. Tog mig på allvar trots mitt "lilla" problem. Tänkte att det är väl lika bra att kolla. Så det slutade med att hon kikade i örat, såg att jag hade vatten (tror det var någonting om ledvätska eller att vatten fastnar i veck i huden) och att jag fick antibiotika som jag ska äta i 3 dagar, samt örondroppar och smärtstillande OM jag skulle få ont. Kan vara så att jag har fått smutsigt vatten i örat o kommer det till trumhinnan så kan jag få inflammation så jag får äta detta i förebyggande syfte. Ska på återbesök om 3 dagar för att se om det är bättre. Ska berätta om mina käkar då. Äntligen får man känna att någon tar en på allvar. I sverige bryr dom sig inte ett skit, vill bara få iväg en så snabbt som möjligt.

Inga kommentarer: