onsdag 30 november 2011

Make up

Nu kan jag sminka mig som folk iaf. Är riktigt trött för tillfället samt har huvudvärk från yttre rymden. Varit koncentrerad och spänd hela dagen. Var på beroendecentrum imorse. Har ju fått lapp från transportstyrelsen om att lämna drogtester i ett halvår igen. JA jag har varit drogfri sen 5 feb 2008 vilket är 4 år snart. Men är man ärlig och kryssar i ja på "har haft/har missbruksproblem" i sin ansökan om körkort så får man punga ut 10 000 spänn. Japp ni läste rätt. 5000 förra gången. Nu är det 2500 kr och jag måste göra om den här skitproceduren om ett år vilket blir ytterligare 2500 kr. Alla tester jag har lämnat innan har varit negativa och läkaren jag träffade idag förstod inte varför jag var tvungen att lämna fler. Ringde transportstyrelseb och frågade VARFÖR och mitt fall föll tydligen under paragraf 12 eller vad i helvete det var så jag var tvungen att lämna i tre omgångar. Läkaren sa att dom oftast brukar nöja sig med två läkarintyg vilket jag redan har lämnat men ICKE. Hade ju fattat om jag hade visat positiva tester eller om misstankar om återfall fanns men nu, nej! Nåja. Fick visa mina armveck och hals för att bevisa att jag inte kör med spik och hammare. Samt lämna blodprov. Pissa kunde jag inte så jag ska tillbaks imorgon. Snacka om att jag har lagt ner pengar på detta jävla körkort. Säkert 40 000 och jag skojar inte ens.

En klump från magen är borta för jag har bara en kvar att köpa julklapp åt. Fyfan för att rassla omkring på stan i sista minuten.

Ikväll har jag haft make up facial med grannen. Gillar verkligen det här med fristående hudvårdskonsult men ibland lägger man ner så himla mycket energi på saker och får inget tillbaks. Men inget ont som inte för något gott med sig som mamma alltid säger.
På fredag har jag hudvårdsklass i gävle med 4 pers. Har haft max 3 pers innan så det är klart att jag är nervös.

Inga kommentarer: