söndag 22 juli 2012

Loppisrunda

Idag styrde vi (jag Mathilda och Sophie) min lille Karsten (bilen) till Gysinge för att kolla igenom Loppis Antik med hela 17 rum. Dock var det dyrt för oss inbitna loppisjägare. Hittade i alla fall en stor härlig bok "Världens olösta mysterier" för 40 spänn så den blev det direkt. Perfekt för min lilla nyfikna konspirationshjärna. På tillbakavägen så stannade vi vid 3 andra loppisar och det var den ena sekten till den andra. Vi hade alltså beslutat oss för att alla som hade bott i diverse hus som loppisarna var i var gamla sektledare. I baptistkyrkan som vi hamnade vid hittade jag en sjukt fin tavla på jesus. Så det fanns inte så mycket mer att säga än "det är ju synd att man inte är lite kristen på något vis" och den kommentaren blev dagens höjdare för oss. Jag ville ju så gärna ha tavlan men det skulle kännas fel att ha en stor bild på jesus nuna i lägenheteb utan att ha någon grundtanke bakom förutom att den är snygg.

Riktigt mysig dag har det varit i alla fall.

Är nyss hemkommen från mitt andra pass med mina nivå 1:or och dom är så himla duktiga. Allt går riktigt bra och passen flyter på utan problem tycker jag. Trivs med att vara instruktör och jag längtar tills nästa pass!

Inga kommentarer: