måndag 9 april 2007

sov så gott lill micke..

Härjat omkring hemma hos ***** hela natten lång med E osv, vi kom dit vid 23 och cyklade hem halv 10 imorse typ. Lagomt då avtändningen tar fart får jag sms och samtal om att Micke från avgiftningen har tagit en överdos och dött nu i Lördags. Vart i schocktillstånd. Läste sms;et om och om igen, förstod inte, men bara grät och skakade och sa ingenting till E och Niklas som satt precis mittemot mig. Tillslut sa jag vad det stod i sms;et och dom såg på mig väldigt sorgset och förstående..
Jag och E kröp ner i sängen och tittade på film, snarare 2 filmer. Jag grät igenom 3 timmar. Tårar på E´s arm som jag låg på och jag bara stirrade in i taket och kunde inte andas för jag var så täppt i näsan av alla tårar. Inte sovit på30-40 timmar nu. Trillar bara tillbaks hela tiden.. hela tiden. Jag har redan två skräckexempel, W och Micke, så varför fortsätter jag?

Begravningen kommer att ske i Sandviken så L och J kommer hit och det betyder massor för mig och vi ska gå på den tillsammans. J och L lämnade även mitt kort på min katt till Minnesstunden åt Micke idag som hon inte hann ge till honom (Han älskar katter) och skrev "Från Sophie" bakom, plus att de tände ett ljus åt honom från mig...


eddie är underbar och vila i frid micke.
(hör din röst eka i mitt huvud och dina sköna kommentarer och om konversationen vi hade med sköterskorna på avgiftningen om vi fick beställa hem pizza; DET FICK VI INTE och vi blev så arg, vi satt jämt i filosophiesoffan och pratade om allt, du och jag Micke)

Inga kommentarer: