torsdag 28 augusti 2008

fjärde året gillt?


hej på er.

världens tröttaste sophie här!

första dagen i skolan, vad ska man säga.. det gick riktigt bra i alla fall. klassen verkar bra också, några bekanta ansikten sen innan. himla skönt att komma tillbaks dit och ha något att göra om dagarna. mitt schema kommer se ganska så slappt ut, är ledig måndagar och fredagar så som det ser ut nu, det var preliminära scheman vi fick idag, så finns en chans att något kan ändras nästa vecka eller så. tis & ons går jag bara förmiddag och på tors heldag. men som sagt så får jag se om det blir någon ändring. valde historia som extraval, ville sååå gärna ha svenska c också men de två krockade och historia ser bäst ut om man ska söka jobb osv, så lika bra att ta det.
kollade mina betyg idag, 7 VG'n och 4 MVG'n hittils, det är inte så dåligt tycker jag! med tanke på hur jobbiga dessa år har varit för mig..

blev ingen kör idag, kom inte dit på något vis. synd, men nästa vecka så.

igår fick jag mammas dagböcker över 2007 och 2008. ringde henne och talade om att jag behövde veta saker till min novell som jag glömt bort, och tur är det väl att hon har fört dagbok över vårt kaosliv. man ska inte glömma bort... när jag läser igenom det hon har skrivit så märker jag så VÄLDIGT hur jag har förändrats till det bättre. förstår inte hur jag kunde bete mig på det där vansinniga sättet.. jag tackar högre makter för kraften jag har fått. aldrig någonsin i hela mitt liv tänker jag återvända till helvetet.
"religion är för de som tror att man kommer till helvetet när man dör, andlighet är för de som redan har varit där".


"Tisdag 29 Jan 2008
S ringer på em och säger att hon har en katt. Ringer 2 ggr till, tycker hon låter lite konstig. Åker ner efter jobbet och det syns direkt. Påstår att hon ej kunnat sova pga ont i magen. Tagit Rohypnol. Hon sluddrar, är hängig och stel i ansiktet. Ledsen och gråter för Eddie har varit där. Jag förklarar för S vad som nu gäller, ska hon fortsätta droga låser jag dörren och hon får klara sig själv. Gråter och säger att jag inte kan göra så. Men det kan jag, det är hennes sista möjlighet att bli fri."

Inga kommentarer: