fredag 22 augusti 2008

prinsessan


hej blogg.


idag har jag färgat håret, det skulle ha blivit mörkbrunt men jag tycker det ser ut att vara svart. nåja, det blev hur som helst inte så pjåkigt.
dessutom är jag röksugen, har inga cigg kvar. undrar om sibylla har öppet? isåfall, orkar jag gå? faktiskt så gör jag nog det..

försöker skriva på min novell också, men det är svårt då den har legat i en vecka nu. jag har iaf censurerat allt som behövs. kommit på nya namn och nya städer. det viktigaste är att jag vet att allt är sant trots ändringar. varför har jag då censurerat? vill så klart inte hänga ut någon i de sammanhangen, skulle aldrig falla mig in..

tänkte att ni ska få en teaser på novellen, klistrar in min inledning..


"Prinsessan


Så fort jag var hög älskade jag hela världen. Det var som att jag levde inuti en bubbla tillsammans med vackra sånger. Jag gick på rosa moln i min alldeles egna värld. När något kunde trolla med mitt sinne så kraftigt att jag glömde bort allt jobbigt, fanns det inte en enda tanke på konsekvenser eller följder.När jag mådde som bäst levde jag för stunden och kallade mig alltid för en prinsessa.
Det spelade ingen roll om jag låg avdäckad på bänken i skolan – väck på subutex med flottigt hår och knappnålspupiller, eller om jag hade varit vaken så pass länge att jag inte ens förstod hur man handlade bananer på Ica Kvantum – Jag var ändå den där prinsessan."

Inga kommentarer: