tisdag 15 maj 2012

Hör upp!

Haha "hör upp", fuulaste uttrycket.

Men men. Här har ni lite onödigt vetande om mig. Jag kommer vilja fylla på listan varje dag. Får väl bli en ny lista med resterande saker jag kommer på :P här kommer del 1 iaf.

Jag älskar effektivitet, jag hatar dåliga hårdagar, jag älskar nybäddade sängar, jag hatar skeptiker, jag älskar att ha det rent och städat omkring mig, jag hatar doften av blöt hund och makrill, jag älskar att lösa korsord och krångla med ord, jag hatar folk som skyller sina problem på sin diagnos, jag älskar morgan och ola-conny, jag hatar att gå barfota på träbryggor, jag älskar att jag och min kusin är så synkade i allt och har exaaakt samma humor, jag hatar egoistiska jävlar, jag älskar zombies, jag hatar avslagen loka/ramlösa/läsk, jag hatar när blinkersen på bilen åker ur när man ska svänga vänster i en rondell tex, jag älskar exotickatter, jag hatar laktris och kaffe och finner det fruktansvärt sjukt att folk verkligen tycker om skiten, jag älskar vindstilla dagar, jag hatar kläder med sömmar och lappar som irriterar och skaver, jag älskar att känna mig ren, jag hatar att laddaren till iphonen är så jävla kort, jag älskar biopopcorn, jag hatar getingar broms humlor och spindlar (snälla, bara DÖ) jag älskar att ha satt ett nytt trick på stången, jag hatar när det piper ur näsan när någon andas, jag älskar att ha framförhållning, jag hatar skilda världar, jag älskar astrid lingrens filmer, jag hatar smöraromsmaken som du bland annat finner i rydbergs bearnesås (jag dör hellre än att äta den), jag älskar rutiner, jag hatar att diska ugnsformar (slänger helst bort skiten), jag älskar sjukt stark mat, jag hatar att ta i disktrasor (jag tar inte ens i disktrasor) jag älskar färgglada saker, jag hatar närgångna personer, jag älskar att ha saker att se fram emot, jag hatar sprit, jag älskar thailand, jag hatar försening, jag älskar han som kastade en sko på breivik (iofs landade den på fördvarsadvokaten men ändå, BUDSKAPET kom fram haha bäst!), jag hatar att tvätta händerna, jag älskar att se resultat, jag hatar folk som säger "jag står för det jag tycker och "jag är bara ärlig" och tror att allt dom säger är OKEJ bara för det, idiotjävlar, jag älskar självbiografier, jag hatar när soppåsen läcker något äckligt skit så det droppar, jag älskar indisk mat,, jag hatar blomflugor som flyger in i näsan, jag älskar mitt liv, jag hatar äckliga sunkmänniskor som röker bredvid sina barn, jag älskar lagerhaus, jag hatar folk som lägger upp bilder på sina döda jävla djur på facebook eller vilken annan sida som helst, jag älskar slitz, jag hatar rom, jag älskar att sova på hotell, jag hatar övervakningssamhället, jag älskar nya kläder, jag hatar att basta, jag älskar dokumentärer, jag hatar lata jävlar som inte plockar upp hundskiten efter jycken sin, jag älskar att få post, jag hatar knarrande golv och dörrar, jag älskar doften av bensin och allra helst tunnelbanan i london (to die for) jag hatar kristendomen, jag älskar rymden och att den är för svår för oss människor att förstå oss på, jag hatar snålhet, jag älskar människor som man kan lita på, jag hatar ordvitsar, jag älskar henrik dorsin, jag hatar lukten av röken från rökmaskiner, jag älskar människor med öppet sinne, jag hatar att lägga fötterna på sidentyg, jag älskar allt som har med amazonas att göra, jag hatar kallprat, jag älskar machu picchu och att vi inte vet till 100 % hur och varför det byggdes, jag hatar att jag aldrig kommer få veta hur stor rymden egentligen är, jag älskar hieroglyfer, jag hatar tandläkaren, jag älskar mac, jag hatar folk som inte fattar att man kan blinka vänster i en rondell eller folk som överhuvudtaget
inte fattar att man SKA blinka i en rondell, jag älskar konspirationsteorier, jag hatar folk som stavar mitt namn fel trots att de ser på facebook och diverse sidor att jag stavar med PHIE, jag älskar nyckelben, jag hatar hundar som slickar en på fötterna och nosar löst överallt på kroppen, jag älskar färsk annanas, jag hatar att det svider i munnen och att jag blöder i tandköttet
när jag äter färsk annanas (allergi måntro?) jag älskar att min katt kråkan tycker om gurka, jag hatar att ta i glas som kommer ren från diskmaskinen, jag hatar damm, jag älskar snygga ögonbryn, jag hatar fula tavlor och jag älskar lilltjejen från filmen kickass.


Amen!

2 kommentarer:

Monia - mamma till Tuvalie sa...

fast min körskolelärare sa att man INTE ska blinka in i en rondell.. kanske har blivit nya regler sedan 2006, inte en aning. Eller så var det han som inte kunde sitt jobb ;)

Mathilda sa...

Underbart inlägg!