tisdag 20 december 2011

Strippa?

Ni anar inte hur ofta folk kallar mig för strippa, luder, hora, bimbo och alla andra fula ord. Jag vet att jag får ta den smällen som lägger upp bilder på mina trick, men jag tänker aldrig acceptera det. Det finns alltså människor som är så inskränkta och efterblivna att dom inte kan inse att pole dance är en sport, en träningsform. Självklart finns det dom som använder stången till något annat; stripp. Men det vill inte jag kalla för pole dance då dom oftast bara åmar sig runt stången och gör sexiga rörelser.

Jag dansar pole dance för träningsformen. Jag har aldrig varit den typen som gillar att dansa så mycket. Jag gillar trickträningen. Det är det jag älskar. Att pusha mig själv framåt och klara av svårare och tyngre trick hela tiden. Jag blir så glad varje gång jag sätter ett specifikt trick, lever på den känslan länge. Och det är väl det som är viktigast, att jag älskar det jag gör? Jag vet att jag borde skita i alla kommentarer jag får; det gör jag också på sätt och vis. Jag blir inte ledsen av allt dom kallar mig, jag blir mest irriterad över att jag inte kan få dom att förstå att jag inte strippar. Jag blir så hjälplös liksom. Jag vill att alla ska öppna ögonen och veta att pole dance faktiskt är en riktig sport.

Jag får också höra att mina föräldrar måste ha utnyttjat mig sexuellt när jag var liten eftersom dom stödjer mig och är stolta över mitt val av träning.
Herregud. Jag har världens bästa föräldrar som stöttar mig till 100% och därför måste dom ha förgripit sig på mig när jag var liten? Tycker mig ana lite avundsjuka. Det kanske är de det hela handlar om? Avundsjuka för att jag vågar stå på mig och som har världens bästa föräldrar, släkt, pojkvän och vänner som tror på mig och stödjer mig i mina val.

Ja det är nog så.

Ett tips till er: Gå i terapi. Någonstans måste man ju börja menar jag..

4 kommentarer:

Veronica- var dig själv, för alla andra finns redan sa...

Det är bra tjejen, stå på dig! Yes, de är bara avundjuka. Så bry dig inte om dem. Utan ta istället åt dig av bra kommentarer som denna t ex. (:

Baby sa...

Jag tycker pole dancing är helt otroligt! Sådan otrolig styrka man måste ha för att klara av tricken! Synd att det inte finns något sådant där jag bor :(

elvira sa...

Pole dance är grymt, och det är ju jättebra att föräldrarna stöttar dig. Förstår inte varför de inte skulle det egentligen, men ja.
Pole dance som träningsform är väl visserligen ganska "nytt". Vissa har väl bara svårt att tänka i nya banor.
Iallafall, you go girl!

Anonym sa...

haha bra svar på tal^^

de som tycker det är stripp är sådana som har ngt som jag kallar för "svensson moral", som inte ser att en sådan stång kan användas till annat än bara stripp!
om du nu hade velat att det skulle vara stripp så hade du ju haft mer "utmanade"-klädsel för det första!

ne så sådana idioter ska du inte lyssna på, fortsätt med detta föär du är verkligen grym på de, och jag älskar och kolla på dina bilder.

inte bara det för hur du gör tricken (som gör att jag tappar hakan varje gång) utan även för att du fotograferar verkligen kanon-bra!
ta åt dig detta och skit i de andra!:D