måndag 16 april 2012

Droger, big brother och asperger

Jag har fått några frågor som jag tänkte svara på.

"Vad för droger använde du? Och hur gammal var du när du började?"

Jag var 13 när jag rökte för första gången (hasch) Det blev några gånger till och från under högstadiet. Boffade tändargas och sånt skit också. När jag flyttade hemifrån (2004/2005) till en egen lägenhet i sandviken rökte jag rätt ofta i min ensamhet men även med grabbarna som jag umgicks med. Det var väl sommaren när jag fyllde 18 år (2006) som det började på riktigt eller hur jag ska säga.
Fick känna på det mest underbaraste ruset som finns, för första gången; benzo (stesolid i detta fall) och provade kokain för första gången och amfetamin efter det. Sedan visste jag hur och vad jag behövde göra för att må bra; fixa droger.
Stesoliden provade jag inte med några kompisar eller så. Utan det var (tro det eller ej) min tandläkare som fick mig att älska detta. Har alltid haft problem med mina tänder. Hål hål och åter hål. Denna sommaren hade jag oturen att få rotfylla. Jag har en enorm tandläkarskräck och jag hade precis bytt till en privat tandläkare under den här tiden. Där blev jag erbjuden 20 mg stesolid mot min skräck. Testade det innan mitt besök och kom dit. Kände inte av det över huvud taget. Vilket är otroligt konstigt med tanke på att jag inte hade någon tolerans alls för benzo.
Så jag fick boka in en ny tid. Fick 40 mg den gången och då smällde det på rejält. Mamma fick typ bära mig hem och jag älskade det. Älskade att jag var i någon konstig dimma som gjorde att jag kunde säga vad som helst och allt kändes så rätt, så JÄVLA bra. Jag mådde bra ända in i själen.
Jag fick återvända till tandläkaren ca 4 ggr till en gång i veckan. Fick 40 mg stesolid varje gång. Sedan när jag visste att jag kunde köpa det på gatan så var det ju bara att köra på. Och det gjorde jag.

Kokainet och amfetaminet älskade jag också. Amfetaminet hade jag en hatkärlek för. Avskydde avtändningarna. Jag blev helt förstörd av dom. Var varje gång tvungen att ha Linn hos mig när jag tände av. Bröt ihop annars. Vi pundade ihop och samtidigt stöttade hon mig lite slm en mamma. Vardagliga saker som hon hjälpte mig med.
Hon och jag utforskade tillsammans nya droger. Det blev morfin, tramadol, alla sorters benzo, 2c-b och tillslut, våran älskade; sub. Sub blev vår grej.
Spydde, noddade, kliade oss och snortade sub dagarna igenom. Helt avtrubbade. Sista veckan som aktiv i missbruket provade vi även rökheroin. Då var vi bortom all kontroll. Den veckan var så sjuk så sjuk. Nästan alla minnen är borta. Jag vet inte vad vi gjorde riktigt. Men vi var i en kvart på stan och jag minns sprutor, jungfrusilar, kråkan (min katt som jag fick av han vi var hos) rohypnol, tramadolpulveröverdos, hundbajs i trapphuset som stank helvete, inbrott, kråkan i en kartong mitt i vinternatten på väg hem till mig, röd julgran och sen är det slut på minnen. Vi hade det sjukt kul och skevt i alla fall.

Vill ni veta mer om mitt missbruk är det bara att fråga.

"Vad tycker och tänker du om rykterna som säger att Hanna Widerstedt har asberger? Skulle du kunna va med i bigbrother?"

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Hanna Widerstedt. Har inte riktigt fattat om det är en roll hon spelar eller ej. Men jag tycker hon är skön emellanåt. Rolig underhållning. Och visst hon skulle mycket möjligt kunna ha asperger. Med tanke på hur hon är. Många drag som är lite aspiga kan jag tycka men hon är inget solklart fall. Har svårt att kommentera detta då jag inte vet om hon skådespelar eller ej. Gör hon det inte är hon väldigt aspig av sig :)

Jag skulle inte kunna vara med i big brother. Fy satan och vara upp i människor dagarna i ända. Inte kunna få gå undan. Sitta och kallprata. Näe det är inget för mig. Skulle nog bli osams med hälften av deltagare. Jag är en väldigt snäll person så jag skulle inte vara elak mot någon; absolut inte. Men folk skulle störa sig på mig och inte förstå mig. Jag kan låta riktigt förbannad när jag pratar med folk fastän jag inte är det och jag behöver mitt space för att kunna fungera och jag måste ha det städat runt om mig annars får jag panik. Och allt lär gå i min takt. Inte någon annans. Osv osv osv :)



Inga kommentarer: