söndag 1 april 2012

Exotic - Underbett

Angående Molle så är han en liten exotickatt, dvs korthårig perser. I hans papper står det att han bland annat har underbett, vilket har resulterat i inflammerat tandkött och svårighet att äta. Han har varit till vetrinären och fått opererat bort 2 tänder under loppet av 2 år. Är inne på det tredje året nu och undrar om det kommer bli en till tand..
Tecken på att han inte mår bra är att det luktar hemskt illa i munnen samt att det blir svart på vissa ställen runt munnen och i munnen är det svällt och ibland kommer det blod. Vi har dock bara känt lukt och viss svullnad hittils.

Jag undrar hur många tänder en katt kan överleva med? Att vara utan två tänder var inga problem alls sa vetrinären, och han var expert på just exotic/perser med munproblem.
Molle är nu 7 och ett halvt år och jag undrar även ungefär hur länge en exotic brukar leva..

Fy vad jag blir ledsen när jag berättar om det här. Mina katter är mina liv. Skulle seriöst kapa av mig händerna för deras skull. OCH gått med pipande näsborrar 24/7. Jag SVÄR.









Dessa bilder på katterna har jag lämnat till tatueraren, och kommer på något vis finnas med i mitt nebulosagalenskap:



Mina små rymdkatter. Fy fan vad jag älskar er. 

1 kommentar:

super märryo sa...

haha, fyfan va söta!