lördag 21 juni 2008

surr



"Någon fluga surrar omkring, katterna jagar. Har ner ljuslyktor. Reflekterar inte. Ligger i sängen och stirrar i väggen, orkar inte bry mig.
Min puls är återigen på 106. Det känns ända upp i halsen. Dunkar. Känns obehagligt. Sväljer några gånger, men det går inte över. Hela bröstkorgen dunkar hur hårt som helst och idag har jag ovanligt lätt för att få blodtrycksfall. Känner för att gråta. Man vad ska jag gråta över? Måste man ha en anledning? Min anledning till att jag inte gråter är för att jag sminkade mig så hemskt noga, orkar inte göra om det. Håller mig. Inte likt mig."

jag har inte ens ätit. någon lasagnetugga imorse, inte mer. tuggar is. fryser. tuggar. kissar genomskinligt.
mamma sa att jag inte ska dricka så här mycket vatten, det kan vara farligt. kan det de? jaja, finns mycket som är farligt, som knark och mord. tror inte 4 liter vatten om dagen skadar så jävla mycket ändå.
jag gick på en promenad, genom stan, genom parken. lite här och där. det var skönt. kapten röd höll min låga uppe och jag rös, (och frös.) "bli aldrig nånsin en kopia av nån".

jag saknar liksom min hemliga bror som inte längre är så hemlig. bror pontare, bror pontus. bror som försvann lite grann. skänker några tankar åt dig. puss därborta i åkersberga.

1 kommentar:

Sofie sa...

Hej!
Tänkte bara säga att jag läst i bloggen ett tag, du vet inte vem jag är och jag vet inte vem du är mer än genom bloggen. Vill bara säga att det är så starkt av dig att ta dig ur missbruket!
heja heja ;)