tisdag 18 november 2008

"jag har damp adhd och rastlöshet"


molle var världens mysgaste katt idag. slänge omkull sig på min mage när jag tittade på hotel rwanda i soffan. förresten kan inte fler människor vara lika modiga som mannen i den filmen? just det, molle var det ja. han brukar aldrig våga komma så nära. men idag gjorde han det för andra gången, kanske tredje. kul att se lillkillen:) nu har jag även försäkrat molle och kråkan, och molle ska id märkas och jag ska även skicka iväg honom på en vanlig undersökning om något tag. känns säkrast att kolla upp då raskatter har större risk för diverse problem.

igår i skolan fick jag bekanta mig med min nya extralärare. han är ny på skolan och till för människor som mig haha, människor med diagnoser, läs och skrivsvårigheter. så igår hjälpte han mig med min historiauppsats och jag ska till honom imorgon igen.. så skönt att ha någon att gå till när allt blir kaos i klassrummet och när det är för pratigt för att kunna jobba. då kan jag gå till honom och sitta i ett knäpptyst rum och få möjlighet till hjälp när jag vill. UNDERBART. tack john bauer för att ni äntligen har ordnat en sådan lärare. tack!!

just nu väntar jag på att läkaren ska ringa mig, 16.00 var det.. nu är klockan en minut i och jag mår illa.


jag har också köpt världens finaste katttransportväska. den jag har på bilden här.jag ska köpa en likadan fast en blå, så kråkan och molle får en egen:) rosa till kråkan och blå till molle, sött va?

2 kommentarer:

Linn sa...

myspys väska :D dom kommer nog vilja sova i den;)

Sofie sa...

Jag vill oxå ha en sån
katter <3
(alltså väska, katt har jag:)