måndag 24 november 2008

vilken entré!


fy helvete vad det blåser här hos mamma och pappa. fönstrerna skakar och det låter som att det pågår en tornado utanför. jag har spänningshuvudvärk och kan inte sova. hungrig är jag också..


högskolemässan i fredags var väldigt bra! volontarresor.se var där så jag fick många frågor besvarade som jag har gått och undrat över. senegal och jobba med gatubarn -jag vill jag vill jag viiill!!! jag hittade även en högskola som jag kände skulle passa mig. rehabilitering, man kan jobba med missbruk och människor med adhd och damp när utbildningen på 3 år är klar. jag har erfarenhet i båda ämnerna och vet vad sakerna handlar om, mamma tyckte att det skulle passa mig perfekt i alla fall. men innan någon sådan högskola ska jag först gå en skrivarkurs som heter "skriv klart din roman" vilket jag också ska göra. går lite halvsegt med min novell nu, bok kanske jag ska börja säga istället? jag har ingen direkt skrivarglädje. går helt enkelt och väntar på att den ska komma bara.. jaja detta var lite om min framtidsvision.


gårdagen var grym, gick ut på lobby med linda och elin. var längesedan jag hade så roligt. skratt, stjärnor på is, dans och galna konversationer. tack för kvällen flickor. och förresten. när vi skulle gå in på krogen så var det en isfläck som jag gled in på haha! elin garvar och säger "vilket entre vilken entre" så jävla kul.


nu ska jag hämta en yoghurt och be spökerna hålla käften på nedervåningen puss!

Inga kommentarer: