måndag 30 november 2009

#Situation

Tjabba.

Jag är äckligt trött och har inte så mycket att säga.

Har handlat lite nya kläder och några julklappar idag. Möttes av tidningen Situation Stockholm i hallen när jag kom hem vilket är månadens höjdpunkt för min del. Sen har mitt boendestöd varit här och vi har grejat lite.

Jag känner för att dubbla dosen på min medicin för att bli av med några kilon också. Inget som kommer att strida till verket eller hur man säger, men det är något jag känner för.

Imorgon ska jag äta lunch hos mormor. Mysigt!

Och det där jävla vaccinet alltså. Jag KRÄKS! Vad fan är det för jävla mening att skjuta i sig det där giftet när biverkningarna är:

Influensaliknande symtom
Allergiska reaktioner
Andnöd
Feber
Huvudvärk
Domningar
Allvarlig allergisk chock
Nässelutslag
Hudsvullnader
Dödsfall
Yrsel
Illamående
Buksmärtor
Hudförändringar
Värmesvallningar
Lokal reaktion
Smärta
Temperaturstegring
Frossa
Högt blodtryck
Hjärtklappning
Kräkningar
Smakförändringar
Ansiktsförlamning
Ledsmärta
Hjärtstillestånd
Bensmärta
Bröstsmärtor
Stroke
Diarré
Röda komplexa hudutslag
Epilepsianfall
Blåmärken
Heshet
Hosta
Hudutslag
Lågt blodsocker
Klåda
Medvetslöshet
Lymfkörtelsvullnad
Migrän
Muskelsvaghet
Muskelvärk
Lunginflammation
Psykisk påverkan
Känselrubbningar
Svimningstendens
Svullnad i munhåla och svalg
Synrubbningar
Tungsvullnad
Värk
Ögonirritation

5 kommentarer:

Anonymous sa...

inte särskilt vanliga symtom utan EXTREMT ovanliga.. Och de flesta syptomen uppkommer hos folk som redan är svårt sjuka av annat. Men alla eventuella biverkningar måste stå med. Och att influensa symptom dyker upp är normalt eftersom du trycker i dig influensa i blodet och kroppen bearbetar det.

Det är sån extremt större risk att dö av influensan än att få problem med vaccinet.

Anonymous sa...

inte särskilt vanliga symtom utan EXTREMT ovanliga.. Och de flesta syptomen uppkommer hos folk som redan är svårt sjuka av annat. Men alla eventuella biverkningar måste stå med. Och att influensa symptom dyker upp är normalt eftersom du trycker i dig influensa i blodet och kroppen bearbetar det.

Det är sån extremt större risk att dö av influensan än att få problem med vaccinet.

Petra sa...

Hrm, det där kan man nog se på de flesta bipacksedlar till läkemedel om man lusläser... Jag fick då ingen av dessa biverkningar.

Anonymous sa...

Vadå större chans att dö av influensan än att få någon av dom där biverkningarna? Vad har du för fakta som stödjer de?
När personer börjar ta vaccinet för den vanliga influensan regelbundet (som du också har en chans att dö av) då ska jag börja fundera på o ta den där sprutan.
Media förstorar allt, visst den är farlig men personerna som har dött av den har inte vart helt friska och krya personer utan har redan haft ett försvagat imunförsvar på något sätt..

T sa...

Anonyma kommentarer ser jag.. OVANLIGT haha, fega jäklar. Och svensson svensson står snällt i led.. För en normalfuntad människa så räcker det med: 'svininfluensan är i normala fall mildare än vanlig influnsa' + 'vaccinet otestat och biverkningar rapporteras in ALLT EFTERSOM' = ultra-fail! Svenska pressen har rapporterat OTROLIGT dåligt om detta och svenskarna är fantastiskt naiva och oinformerade. Kanada m.fl har förbjudit vaccinet, folk har börjat dö, militären är inblandade inom transport och disribution av vaccinet, och för vad? För en påhittad "pandemi" av Baxter-sponsrade World health organization som gjort detta förr! Pandemin är inte på samma skala längre sen det kom fram att WHO är sponsrade av vaccinföretagen.. hm. Tycker du gör helt rätt Sophie som tänker själv och inte är förblindad av massmedia, missinformation och lögn. Räkna med tio personer som skrattar åt dig innan en håller med dig. "First they laugh at you, then they fight to stop you, then you win".