söndag 5 februari 2012

Hjälp mig

Den 14:e januari hade vi pole dance uppvisning. Efter den dagen sträckte jag mig under knät/låret och lite ner mot vaden. Kunde inte stretcha för att det gjorde så ont. Hade ett uppehåll på 2 veckor och stretchade kanske en gång med det benet. Nu har jag inte stretchat ALLS på 2 veckor. Så jag tänkte att det var lugnt, för jag vill ju så gärna nöta på spagaten. Så jag stretchade igår och idag och smärtan tillbaks. Det gör så jävla ont

Vad ska jag göra? Jag kan noll om sånt här. Ska jag ge fan i att stretcha? Hur länge?

:(

2 kommentarer:

Sophie W sa...

Köp linement och massera in morgon och kväll där det gör ont. Gör det i några dagar och börja försiktigt att stretcha igen. Men tänk på att inte stretcha för "hårt" den första svängen! Hör av dig om du funderar på nått mer :)

emie sa...

Jag har samma symptom, fast på lårbenet, jag fick en rejäl sträckning på taekwondon i lördags.
Det ända du kan göra är att duscha varmt, och vara envis på att det ska gå över, dock inte så mycket att man puschar sönder sig.