lördag 25 februari 2012

Ont i magen

När jag kom hem från polepasset idag satte jag mig i soffan. Satt still i en minut sen högg det till vid vänster sida av magen, som om någon körde in en kniv rätt in. Har aldrig någonsin haft så ont i hela mitt liv. Kändes som att jag skulle spy och blev helt svettig. Grät. Ringde sjukrådgivningen. Fick vänta 15-20 min i telefonkö såklart. Under tiden jag väntade gick värken över mer och mer. Kom fram tillslut och hon jag pratade med sa att jag absolut skulle åka in till akuten i gävle om samma smärta kom igen.
Vet ju hur det kommer bli om jag åker in, får vänta i 4 timmar på någon otrevlig läkarjävel. Så jag håller tummarna på att det inte kommer tillbaka. Det ömmar så som det känns nu. Och det hugger till lite snabbt ibland men absolut inte lika ont som innan.

Hoppas verkligen att jag slipper åka in. Men jag undrar förstås vad det är.. :/

Inga kommentarer: