måndag 8 februari 2010

#Moderna museet, hotell, syster och körkortsteori

Hej vänner.

Jag har inte haft tid att blogga eftersom jag inte har suttit framför en datorn sen i onsdags. Tommi och jag har nämligen varit i Stockholm med skolan och gått en intressant guidad tur på moderna museet. Det var tänkt att vi skulle gå på kulturhuset på kvällen och lyssna på författaren Sofi Oksanen men jag hade fel skor med mig till Stockholm och dom blev så klart dyngsura av all slasksnö så det sipprade vatten mellan tårna när jag gick. Tommi och jag stannade kvar på hotellet istället. Vi bodde på samma hotell som jag och min kusin bodde på för ett år sedan, jääätte fint :)

På fredagen åkte vi till Södertälje, gick på stan en sväng och köpte två fina lyktor på indiska och ett pärlsätt med massa fränt innehåll. Sen kom syster och hennes man och hämtade oss. Vi har sovit där hela helgen och kom hem igår. Det har varit lugnt och skönt med god mat! Mamma och pappa kom även dit i fredags.  Magen har minsann växt en hel del på syrran, ser så himla mysigt ut! Längtar tills barnet kommer ut:)
Annars kämpar jag på med mitt förbannade körkort. Jag fickk godkänt på fas F i onsdags och när jag berättade det för receptionisten blev hon så glad att hon började gråta!! Igår kväll gjorde jag distanstester hemmifrån på repetitionen, har kämpat med 15 tester säkert och fick hela tiden ca 4 poäng ifrån godkänt. När jag var inne på det sista testet jag hade kvar så fick jag helt plöstligt godkänt. Vart så himla lycklig. Trodde aldrig jag skulle få det på sista försöket. Idag blir det att gå till körskolan och göra resten av repetitionerna.

Solen skiner idag också. Nu ska jag duscha.

Inga kommentarer: