måndag 1 februari 2010

#Telefontid och körlektion

BRA dag idag.

Hade först en telefontid med min psykläkare, vi pratade i en halvtimme och kom fram till några saker som förhoppningsvis kommer göra det enklare för mig i framtiden. Tänker inte gå in djupare på det för vissa saker tänker jag hålla för mig själv.

Sen hade jag en dubbel körlektion och vet ni vad? Trots att jag inte har kört sen augusti körde jag nästan felfritt. Så nu har vi tagit bestämda tag och satt som mål att jag skulle vara klar med min teori om senast 14 dagar. Det tycker jag lät jätte bra för annars kommer det aldrig bli av. Tänker ta till hjälp av mitt boendestöd så mycket som det går och så har jag köpt distanstester så jag kan göra testerna hemma. Behövde inte boka in någon till körlektion än eftersom det gick så bra, vi ska kolla av igen efter teorin är färdig sen ta lilla uppkörningen och efter det boka den riktiga. Nu måste jag fixa det här...

Idag kommer min Tommi hem också! Underbart.

3 kommentarer:

L sa...

Hejsan!
Har suttit hur länge som helst och läst din blogg och jag känner igen mig i så mycket. Skönt att känna att man inte är ensam om motgångarna ADD kan ge en..

Såg även att du fått ersättning från trygghansa, jag har precis skickat in fullmakt till dem för att förhoppningsvis få ersättning för min add och asperger.

Hur lång tid tog det för dig att få ett svar? Kundtjänsten säger allt mellan 1 månad och 18mån..
Låter upplyftande, eller hur?

Ha det fint :)

Ida sa...

Schyst blogg du har nu :) hamnade här av någon anledning. Hoppas det går bra med körkortet!

JD sa...

Jag ska se det där körkortet i din hand SNART :D
vad gullig du är, men ska ändå inte med imorgon :) hoppas ni får roligt!!