torsdag 7 maj 2009

Subban

När jag var hos Tommi fick jag en snilleblixt och knåpade ihop detta på min JUPPINALLE (haha). Detta ska få vara början av ett kapitel i Kaosflickan.

Subban

Det var under en av Majs sista dagar som jag föll handlöst ned från min redan svajande tillvaro. Jag föll ned i en avgrund som var omringad av slingrande, krälande känslor som bara handlade om henne. Redan efter jag andats in den vita, skimrande magin, och inte ens hunnit känna ruset, visste jag att det var hon jag skulle spendera mina kommande dagar med.
Hon, som jag gav upp hela mitt liv för. Hon, som alltid var så ståtlig där hon låg uppradad bredvid sylvassa rakblad. Hon, som var drottning över mina drogers värld. Hon, som gjorde mina ögon hjärtformade, var egentligen lika äcklig som namnet jag kallade mig vid under påverkan av henne.
Jag var Subban. Hon var Subutex.


Inga kommentarer: