onsdag 22 juli 2009

det roligaste jag läst på länge

så jävla underbart inlägg hämtad ur flashback tråden Era bängsmarta idéer


"Satt för några månader sen och kollade på en film som hade mycket domstols-scener i, och i filmen så var det en snubbe som man visste hade gjort brottet men de kunde inte bevisa det.Alltså, snubben var en riktigt otrevlig människa som hade mördat kids och grejer, domarn visste det, advokaterna visste det, men inga bevis.

Så jag låg och tänkte att man skulle införa ett nytt domstolssystem som skulle kallas för Court of Assholes, vettifan vart jag fick namnet ifrån men jag tyckte om det. Iallafall det skulle funka såhär:

Innan rättegången börjar så får varje domare (7 st) säga sin mening om vad han tycker om personen som ska bli ställd inför rätta, och det han gör är att säga antingen "asshole" eller "not asshole" och är det så att mer än 4 domare säger asshole så får snubben maxstraffet automatiskt, utan rättegång.Detta skulle, enligt min bänga hjärna, eliminera alla rika människor som köper sig fria osv.Dessutom skulle man spara in på rättegångskostnader och tid.

Satt och tänkte länge på den faktiskt :P"

1 kommentar:

T sa...

Precis det man behöver i ett redan ickefungerande rättsystem; ännu mer fördomar och fällningar utan bevis. Vilket i sin tur leder till ännu mer undertryckt ilska, hat för auktoriteter och bristande respekt. Om domaren samt advokaterna VET att han mördat barn, så måste det ju i sin tur finnas bevis; hur kan dom annars "veta"..? :) Typiskt "bengsmart", dvs urbota korkat haha :D Snart är det fredag förresten! <3