lördag 18 juli 2009

maten

kanske är det för att jag inte äter längre, som gamla jag kom tillbaks?

i måndags åt jag ingenting, i tisdags åt jag en macka, i onsdags åt jag lite makaroner, i torsdags åt jag en portion mat hemma hos mamma och pappa, igår knappt en hel fläskfilébit och lite sallad, idag har jag ätit en macka och nyss pinade jag i mig en banan som tog sju minuter att få ner.

i vanliga fall börjar jag min dag med en fet frukost innan medicinen kickar igång. sedan äter jag lunch, frukt, kvällsmat, frukt och kvällsfika. det är en ganska stor skillnad från att äta så mycket till att gå till att äta så här lite. jag har ingen aptit överhuvudtaget.

jag tror (VET?) att det är medicinen som spökar. jag får mina noll i aptit perioder av den.. och jag vet ju att de går över men det gör ont i hela mig under tiden när de väl kommer. svårt att stå ut.. magen är helt TOM och den krampar för att den inte får jobba på som vanligt och mitt humör blir åt helvete..

efter denna banan fick jag iallafall en liten energikick som kanske räcker åt resten av kvällen..

Inga kommentarer: