fredag 10 juli 2009

framsteg

igår var jag och sophie till gävle och tittade på governor andy. jag vet inte men spelningen var inte mer än okej. jag tycker att det är så jävla pinsamt att gävles reggaefolk representerar våld när andy kommer hit och spelar för första gången. jag skämdes ögonen ur mig och andy såg ut att skämmas han också "inge bråk grabbar, snälla gå ut..." det är så jävla respektlöst helt enkelt.

mitt boendestöd har gått igenom och hon som hjälper mig har redan varit här två gånger. en väldigt snäll kvinna som det är fart och fläng i, hon har även jobbat med missbrukare på behandlingshem och det gör att jag kan öppna mig mycket för henne för hon förstår. jag känner att boendestödet är något som jag inte vill prata öppet om i bloggen.. dels för att människor inte förstår och dels för att det känns väldigt annorlunda.

det känns så skönt att mamma får vila lite. det har varit mycket jag. eller.. det har bara varit jag i hela hennes liv, och så ska det väl vara för en mamma men det är skillnad mellan att vara mamma och att vara personlig assistent..



Inga kommentarer: