söndag 25 oktober 2009

Det här är ingen jävla tävling

Ibland så känner jag att: NU SKITER JAG I DET HÄR. Nu fixar jag nummer till gamla polare och styr benzo och sub så kontot står på minus och mitt huvud på plus.

Jag blir så jävla irriterad, så sjukt jävla sugen på droger när jag läser hur kompisar från förr trycker i sig roppar ikto och dos, hur deras värld ler åt dom och hur dom tuggar i sig habb efter habb som om det vore lösgodis. ÅÅÅÅH NI FATTAR INTE ALLTSÅ. Ni kommer aldrig att fatta.

Jag har varit drogfri i två år snart. Och jag vill säga att DET HÄR ÄR INGEN TÄVLING MOT TIDEN, det här är ingen jävla tävling för fan! Det handlar inte om det. Det är mitt välmående, mina vänner, min familj, min pojkvän, jag själv och resten av allt som cirkulerar kring mitt liv som det handlar om.

Tänker inte springa på NA och hämta brickor för si och så lång tids drogfrihet. Jag gjorde det i början, slutade när jag tog min 6 månaders bricka. Hade brickan på min nyckelknippa och har haft den där tills för två veckor sedan då jag tog bort den och bytte ut mot WoW loggan. För varför ska jag ha en 6 månaders drogfrihets bricka där liksom? Varför ska jag ha en bricka överhuvudtaget? Jag behöver inte bevisa min drogfrihet för någon. Allt sitter i mitt huvud, allt sitter i min sanning som finns i mitt mående, i mina ögon och som smittar av sig på min omgivning. Jag vet att jag mår bra och jag behöver inte ha brickan som ett alibi i min ficka. Alibit märker alla som känner mig, och jag märker det själv. Det är väl huvudsaken.

(Inget illa menat ALLS mot er som går på NA, detta är bara mina åsikter)

Nu släcker jag lampan och somnar. Imorgon bitti är suget över.
Godnatt

1 kommentar:

BW Jackie sa...

Du står för det. Suget. Men också för att det går över. Vafan huvudet brister för oss ickedrogare också. Vad är värst liksom? Något som kommer från nått eller ett bristande som börjar i ett "normalt" "ickepåverkat" huvud? Bristningarna finns hos oss alla. Så som bristningar på kvinnlig hud.

Du imponerar fortfarande.
Jackie från förr