torsdag 29 oktober 2009

Kärlek föder kärlek.


Det är med sorg i hjärtat jag läser att Svenska Akademien tackar för sig. Det blir ingen mer ny, underbar musik från dessa eldsjälar som har berört mig så djupt att jag tatuerade in deras logga i nacken. Inga fler glada låtar om att hålla huvudet högt och att inte glömma vem man är. Inga fler peppande ord om att vakna och bilda allians för de svaga, att du kan om du vill, att resan börjar inuti.. Inga fler lyckliga låtar på grötig skånska i sköna reggaetoner som gör att jag ryser.
Det är synd, väldigt synd. Men alla gamla låtar kommer att spelas om och om igen tills öronen inte orkar längre. Jag hoppas få höra med av de i bandet som tänker fortsätta på egen hand, så som Sture och Generalknas.

Tack Svenska Akademien. Ni har varit en stor inspiration i mitt liv. Tack.

"Inuti kan du tänka fritt, leta vägarna till livet som kan bli ditt. Slösa inte bort ditt liv, resan den börjar inuti"

Inga kommentarer: