måndag 4 januari 2010

#Allt mellan himmel och jord

Vaknade för en halvtimme sedan och solen lyser ute. Jag älskar vintern, för snön gör att det blir dubbelt så ljust om dagarna när solen skiner. Dessa dagar påminner mig om alla gånger vi åkte till fjällen när jag var liten. Oftast följde Mathilda med och vi firade nästan alltid påsk där borta -fick ett varsitt stoort påskägg med godis och trisslotter i. Sedan åkte vi skoter och satt bakpå i en släde och skrattade. Eller så åkte vi längdskidor och krockade med pensionärer, eller så akutbajsade vi i ett dike? HAHA.

Snart kommer posten och jag hoppas att jag har fått svar från J som jag låg inne på avgiftningen med. Hon och jag brevväxlade mycket när vi blev utskrivna 2007 men sedan tappade vi kontakten. För någon månad sedan skrev jag till henne igen och chansade på att hon skulle bo kvar på adressen jag tidigare skrivit till. Tro det eller ej men jag fick svar efter en månad, brevet hade kommit fram och hon hade blivit jätte glad. Dock var det inte rätt adress jag hade skickat till men det kom fram till henne ändå. Just nu är hon där vi träffades: på avgiftningen efter 2 års drogfrihet. Det är mycket tråkigt. Men det är nya tag som gäller, att hitta viljan och bestämma sig.

Jag undrar fortfarande hur sjuksköterskan från avgiftningen hittade min blogg för ett år sedan. Om hon av en ren slump kom in på min blogg eller om hon sökte på google?

Jag funderar också på hur jävla korkade människor kan bli? Att blanda sitt blod med en HepatitC smittad person och samtidigt vara fullt medveten om att personen har det? Jag har en vän som har Hepatit C och att leva med det är fan inte kul så hur kan man gå och göra ett sånt steg frivilligt?

Nu vill jag åka pulka, dricka varm choklad och grilla korv. Dessutom borde alla som skjuter vargarna få lägga sig ner på alla fyra och LAPA i sig allt jävla blod som har spillts. USH äckliga jägargubbar med svettigt skägg och illaluktande gröna kläder, ni är så jävla mobbade och utstötta och hemska. Jag hatar er. Alla jävla jägare. Jag hatar er.

1 kommentar:

Örjan Bengstforst sa...

JAG HATAR VARGAR! DESKARU VETA JANNÄ!! DET SKARUVETA!!!