tisdag 12 januari 2010

#Kråkan

Så var första skoldagen avklarad. Skönt att komma igång med skrivandet igen, dock tyckte inte min koncentration det så när jag äntligen hade kommit igång med några rader på dikten så började klassen att prata och min koncentration bestämde sig för att jag inte kunde skriva mer. Och så blir det ganska ofta: jag får sitta och skämmas sen och alla andra tror väl att jag antingen är kräsen och inte vill skriva dikter eller så tror dom att jag är korkad. Jag är varken eller. Har bara oturen att lida av koncentrationssvårighet.

Väldigt skönt att sova hos mamma och pappa och träffa katterna lär jag säga. Dock tog det evigheter innan jag somnade och jag vaknade flera gånger i natt. Men Kråkan var riktigt mysig och la sig på mitt bröst och kurrade och mådde som en prinsessa (både hon och jag)

Inga kommentarer: