onsdag 6 januari 2010

#Nigerianska prinsar och MMA

Solen skiner återigen och det gör mig glad i själen. Jag och min superman vaknade runt klockan tio och skrattade åt den nigerianska prinsen i Sollentuna som tydligen ska stå för alla bluff sms enligt aftonbladet. Sjukt kul! En nigeriansk prins i Sollentuna liksom.

Igår var jag på körskolan och fick godkänt på fas C. Nu är det fas D kvar och repetitionerna, sedan får jag boka skrivning.

Ingen brev från J ännu. Det kanske kommer idag. När det är dags för mig att skriva ett svar så ska hon få ett halsband av mig. Antingen en supermario stjärna eller ett grönt extralivs-svamp, jag har inte bestämt mig än. Ett extraliv symboliserar nog min tanke bäst så det får bli en sån.

Det blir ingen pulka idag: det är alldeles för kallt ute. Jag vet hur det blir ja; det är ju Mathilda som får ta hand om den där Sophie som kommer vråle och mässe! Istället kommer mitt boendestöd klockan två och ikväll ska jag träffa min klasskompis Bella, det längtar jag till. Deskaruveta!

Vet ni förresten vad jag ska ge mig in på? Ni kommer inte att tro mig, men jag ska börja träna MMA. Tommi har tränat det förut och ska börja igen, dessutom är det vår kompis Roger som är instruktör. Jag kommer säkerligen bli ensam tjej så jag hoppas att min kära Mia hoppar in ibland och visar mig lite grunder;)

MMA är en förkortning av Mixed Martial Arts. Man blandar brottning, thaiboxning, aikido, boxning och kombinerar det med kondition, läran om kroppen anatomi och leder. Dvs man blir en komplett fighter i toppskick . Det är med andra ord den mesta kompletta kampsporten där man lär sig kontroll ståendes och på marken. Ni som sett UFC vet vad MMA är. De flesta fighters inom UFC kommer från olika bakgrunder av kampsport men alla tränar nu MMA dvs blandat.

Här är ett klipp på UFC lätt tungviktsvärldsmästare: Georges Saint Pierre. Han är enligt många världens bästa fighter i den viktklassen (han har ju mästarbältet trots allt) och han vann årets atlet i Kanada. En kampsportare som vinner utmärkelsen Årets atlet framför alla andra idrottare "Wayne Gretzy" *host host* säger väl det mesta om den här sporten.

2 kommentarer:

Johan Sörlin sa...

HAHA det här är helt offtopic men: "Förlåt mig lilla gubbjävlar"

Anonymous sa...

MMA, or mixed martial arts, requires discipline and adherence to a proper schedule of strength training.
[url=http://www.mma-workout.org/]mma[/url]