torsdag 28 januari 2010

#Psyk

Tänkte bara säga hej och att mitt blodtryck är lika lågt som vanligt. Kan passa på att tillägga att jag idag har skällt, grinat och skrikit på psykpersonal angående mina felbehandlingar genom åren. Berättade med världens ilska om hur mycket jag HATAR PSYKIATRINS SYSTEM.

Hon: Du har väl fått bra hjälp här?
Jag: Hur fan vet DU det? Det enda jag fick efter min diagnos var 3 broshyrer om ADHD och en medicin som jag gick ner 14 kilo av på 3 månader? Och läkarna sa att jag bara skulle fortsätta äta den trots att jag inte kunde äta och knappt gå rakt pga svimmningskänslor?

Blev så jävla förbannad! Såg kolsvart och adrenalinet bara pumpade. Den satans pisspersonalen som gav mig diagnosen borde få en riktig näsbränna. Jag hade önskat att få muntlig information av läkare/psykologer och höra dom berätta om diagnosen, berätta för mina föräldrar varför jag gör som jag gör och hur dom kan hjälpa mig, förstå mig, vad vi har rätt till för hjälpmedel, bidrag.. Nej ingenting fick vi. Det är min mamma som har hjälp mig att få all den hjälpen jag har idag; aktivitetsersättning, bostadstillägg, boendestöd och arbetsterapeut. Utan henne hade jag inte haft något av detta. Hon har kämpat som fan för att få reda på vad jag har rätt till.

Tror jag ska försöka klättra mig upp och ta mig till en plats där jag kan göra något åt psykiatrins alla fel..
Allvarligt talat så ska jag nog söka mig till en distansutbildning om Autism och andra neurologiska funktionshinder. Tror det kommer passa mig. Vi får se vad jag gör, det lutar åt det i alla fall.

Hej mä er. Det blev visst lite mer än vad jag tänkte..

Inga kommentarer: