måndag 18 januari 2010

#Lågt blodtryck

Hej alla!

Idag har jag varit till psyk och kollat blodtryck, puls och vikt eftersom jag ska höja concertan med 18 mg imorgon. Jag har alltid haft lågt blodtryck men nu har det vandrat ner till 111/65 vilket är väldigt lågt och där har jag också fått förklaringen till min hemska huvudvärk som kommer på eftermiddagarna och håller i sig tills jag somnat. Sköterskan på psyk tyckte att jag skulle boka en tid hos hälsocentralen för att vara på den säkra sidan och så ska jag halvera dosen av Inderalen som är en betablockerare och gör att mitt hjärta slår saktare eftersom jag fick hjärtklappning av concertan. Som ni märker är det en jävla djungel att behöva äta medicin varje dag, biverkningar för den ena som gör att jag måste äta en till och bla bla bla. Det blir aldrig någon riktig balans.

Dikt 1 är så gott som färdig inför min diktsamling som kommer att handla om ADD och min uppväxt.

Tommi och jag har varit på bibblan idag. Han ordnade ett eget kort och jag lånade tre böcker, två självbiografier som handlar om en barnsoldat från Sierra Leone och en ung pojk från Sverige som får cancer och skriver dagbok om det, den sista boken heter Tjuvlyssnat och verkar riktigt rolig. Jag har ju läst ut Jag är wanted redan, började i onsdags och blev klar i lördags, boken var 420 sidor lång. Bra jobbar Magnusson, kan man tycka. Riktigt bra bok för er som tycker om spänning, kriminalitet och självbiografier.

Just nu kockar Tommi i köket. Det blir klyftpotatis, vitlökssmör, sallad och lövbiff. Vi har fått en stor bit kött från en slaktare som mamma känner eller vad det nu var. Jag är väldigt skeptisk till alla sorters kötter och framför allt till egna slaktierier, det har enbart med mig och mitt tvång att göra och ingenting annat. Jag tror nämligen att det är fel på köttet, baciller, snusk och dreggel i. Nu försöker jag vänja mig av dessa idéer men det är inte lätt. Jag har mycket konstigt för mig och jag vill bli av med allt men det är så jävla svårt! Det bor något i mitt huvud säger jag ju! Sköterskan på psyk gav mig som förslag att börja gå i KBT behandling, det tåls att tänka på. Känns skrämmande att ta itu med saker som jag har gjort till rutiner.

Nu ska jag äta och se på Halv åtta hos mig, som för övrigt är ett jävla bra program!
Hejsvejs och det ska bli roligt med skola imorgon och framför allt att få se Vakna med the voice!!! Dom har haft uppehåll och började sända idag men jag somnade om imorse och hann inte ens få igång tv;n. Imorgon blir det nya tag!

ADJÖ

1 kommentar:

wanted sa...

Hallå!

Tack för orden om min bok. Glädjer mig att du gilla den :)

Mvh - David Wanted Larsson