måndag 6 april 2009

attention

idag har jag varit låg, apatisk, obrydd.. jag har bara följt med dit svängarna har tagit mig utan att riktigt reflektera över saken. jag har många fina dagar bakom mig, har varit väldigt upp i varv så idag kanske det var en dag för att hämta andan och pausa?

igår hjälpte jag mamma att bli medlem på forumet attention (ett forum för funktionshindrade så som asperger, adhd, autism..) när jag har lärt henne hur internets värld fungerar kommer hon att trivas som fisken i vattnet bland alla som har det som vi ( i alla fall på ett ungefär) det forumet kommer att vara perfekt för henne. är det något hon undrar över, så är det bara att fråga någon där, för alla sitter i samma sits. jag älskar attention och kan sitta en hel dag och gå igenom alla trådar. det är en helt ny värld för mig att inse att det finns människor där ute som har samma problem som jag. dessutom har vi blivit medlem i föreningen attention här i gästrikland, man får tidning varannan månad, information om föreläsningar, hjälpmedel och stöd. dessutom finns det träffar man kan åka på.. för att träffa nya människor med samma problem. jag tycker i alla fall att denna förening är mycket bra för mig och min familj!

jag fick ett blombud idag.. det ringde på dörren och där sträckte en kvinna fram en vacker bukett.. jag blev tårögd och uppspelt. världens härligaste överraskning. tack till dig!

jag vet inte om jag har något mer att dela med mig av ikväll.. det får räcka så här.
men jag tycker att det är dåligt med kommentarer till skillnad från förr.. det är som det är:)

godnatt.

Inga kommentarer: