tisdag 14 april 2009

flashback


winamp bytte spår till ken - allt går runt och jag hamnade i den där orten igen. i den där orten som jag var i vintern 2005 då allt var så svårt att ta på. då mitt hår var av rosa och vita synthdreads och då jag pendlade mellan raseriutbrott och skumma dvalor.


men just den där låten och den där kvällen minns jag så väl. vi hade rökt gräs, skrattat, legat på golvet, kramats med stolar och dansat till the doors.. sen satt vi i den enormt sköna 120 sängen på rad och sa inte ett ljud till varandra. vi log alla fyra, tittade på samma sak men såg någonting helt annat. allt går runt startades och jag förstod i det ögonblicket att det var exakt så där livet skulle vara, livet skulle kännas. ken rappade med ärlighet "allt går runt i en fet stor cirkel, rulla skunk bara njut va simpel, ta en klunk av den underbara spriten, allt går runt jag är fast i skiten" och jag log. bängheten var som ett stort mysigt täcke över hela mig och allt var perfekt. det var så livet skulle se ut.


utdrag ur dagboken från den helgen

"jaa-a ni, har det helt utmärkt här i ******* kan jag tala om...men jag och ** *** fick sitta på tågstationen och vänta i 1½ timme pga tågförsening osv osv. men sedan kom ***** **** och *****och hämtade oss i bil. kvällen vart seg, men sedan runt tolv kom alla i form, hahaha. ***** chejkade loss på golvet och sammanfattningen löd "en seg början som slutade med bergsklättring på mont everst""OCH INTE NOG MED DEEEET" 300 spänn vart sönderrivna med flit och vi har varit på ikea, öb och käkat på dax idag, mår min mage bra så mår jag bra. smirnoff ice räddade kvällen, och dannes sköna dans, och allas sjuka konversationer om universum och dimensioner. jag garvade så mycket att det slutade med att jag låg på golvet och halft dog. dom har även ris på ica! "alla är paj" stod det skrivet på ****** skriv-grej-på-väggen."




Inga kommentarer: