onsdag 22 april 2009

jag är inte dum

nu har jag känt mig rejält handikappad i en timme. jag har nämnligen pluggat inför mitt historia prov som blir på måndag och pga min diagnos så har läraren beställt tal böcker på hela EPOS boken så att jag ska kunna koncentrera mig och förstå bättre. jag har lyssnat i en timme nu och jag förstår dubbelt så mycket jämfört med när jag läser. sammanhangen är fortfarande lite otydliga men betydligt bättre än innan. sitter jag med dessa skivor varje dag tills provet så kommer jag att kunna det galant. det känns toppen. jag känner mig dock så himla dum i huvudet när jag lyssnar på berättarrösten, som att jag inte kan någonting. men jag försöker stöta bort de tankarna för dum är jag inte! jag har bara ADD.

i natt kunde jag inte sova. jag låg kallsvettig under täcket och nojade om att det skulle börja brinna, att ett plan skulle störta i mitt lägenhetshus och att jorden skulle sprängas. varför blir jag paranoid på kvällarna? jag vet inte.

kram på er.

2 kommentarer:

S--- sa...

Vad skönt att du fick sådana skivor. :)

Jag känner mig dum som inte förstår vad boken menar. Hänger inte med och ja det går inte.

Anonymous sa...

usch jag blir också helt störd på kvällen...