söndag 26 april 2009

blomster


jag vet inte vilka tankebanor som gjorde att jag hamnade här.


i den kemiska längtan. i drogsuget.

när j var hos mig gick han igenom min skivsamling. jag stod inne i badrummet och gjorde rent ögonen på molle när han ropade
-"vadfan.. sophie?"
jag frågade honom vad det var och han svarade
-"har du snortat tjack på pstq plattan?" och mina kinder blev hettande rödrosiga. han fortsatte
-"det luktar tjack och det är fullt med märken i skivan"

nu ska jag gå bort till mitt svarta cd ställ och ta ner skivan med göteborgsrapparen som är bäst i sverige, lukta lite och hoppas på att suget snart försvinner.
det som luktar och dess tid är 3 år gamla nu. så lång tid och lukten sitter kvar än.



dessutom stod jag och tänkte på min trippkväll för en stund sedan, på den trippkvällen då jag reste till afrika i mitt mentala, då jag stod på balkongen hösten 2007 och såg eccos händer göra mönster efter sig, då jag blickade bort mot badhuset, mot dess lampor i ljusblå, röd, gul, guld, grön, orange och lila färger, tittsde upp mot himmelen och såg hundra stjärnfall samtidigt, sade
-"det här är det vackraste jag någonsin sett"
då mina slitztidningar skiftade färg, från blå till röd, från normal textstil till kursiv stil till splittrande till...borta. helt tomt!! till explosivt och helt galet intensivt.


så längesedan och skivan luktar blomstertjack än.
så längesedan och jag ser det vackra i badhuset än.
så längesen och jag kommer fortarande ihåg allt.

"Det är som...vadheterdet...villa, volvo och vovve fast tjack, crack och cadillac"

Inga kommentarer: