onsdag 15 april 2009

ett skepp kommer lastat

-"har du glömt att ta din medicin idag sophie?" frågade mamma lugnt och försiktigt tidigare idag när jag visat upp ett irriterat beteende flera gånger i rad. jag blev så klart rasande av den frågan och sa upphetsat
-" bara för att jag äter medicin nu så behöver inte det betyda att jag mår bra hela tiden? jag har väl all rätt i att få vara irriterad någon gång ibland jag också. jag är en människa med känslor även med medicin!!" såklart överdrev jag, för jag visste att det inte var så ingående som mamma menade. hon ställde en vanlig enkel fråga och jag blev skogstokig och drog slutsatser som var utanför ramarna.. förlåt.

nu är mitt blodsocker på botten och jag ska slänga min nyduschade kropp i soffan för att äta röda vindruvor.

mitt personliga brev inför västerberg är klart, samt textprovet som ska skickas med, ansökning, personbevis osv. nu är det bara mina betyg som fattas sen blir det ETT SKEPP KOMMER LASTAT.

Inga kommentarer: