fredag 28 augusti 2009

askopp

igår analyserade vi texter i skolan. jag och sofia skrev en anafor dikt om leif gw persson och vi fick applåder. kändes toppen!

på fredagar har vi skrivardag hemifrån och på måndagar har vi läsdag hemifrån och då ska vi läsa varandras texter, på tisdagar har vi responsdag för texterna och ons-tors är det lektioner. schemat är perfekt enligt mig.

igår fick vi får första riktiga uppgift, vi fick välja en varsin bild som läraren hade lagt ut på ett bord, sedan skulle vi skriva en dikt om den, eller ja.. ha bilden som utgångspunkt, skriva om det man tänker på när man ser den osv.

jag skrev nästa färdig min dikt på tåget till tommi igår, måste få till en bra slutkläm på det hela. ska tillbringa dagen med att skriva fler dikter, fick stor inspiration av den bilden.. det är en tjej på en balkong som halvligger i en soffa med armen över halva ansiktet, tror hon blir bländad av solen, hon ser nyvaken ut och ler fejkat. det står en askopp på bordet och hon håller i en kaffekopp. ser allmänt trashig ut, som om hon har partat hela natten..

imorgon ska jag och tommi åka in till uppsala och hälsa på nada och ivan. det ska bli roligt!

Inga kommentarer: