måndag 24 augusti 2009

jag har hittat rätt

det är inte bara för att vakna med the voice har börjat igen, och att jag har världens underbaraste pojkvän, som jag är glad. utan för att jag började på västerbergs skrivarlinje idag. aldrig har något känts så RÄTT.

och vet ni vad? jag ska få ha oskar hanska som extralärare i skolan. jag sitter här med ett 3 MIL LÅNGT leende. han kommer jag lära mig mycket av.

skrivarlinjen är RÄTT. så rätt att jag inte ens tvivlar. jag går i en klass med 15 andra elever och vi är där av samma anledning, av samma intresse.

det finns inte längre någon som kan säga till mig att "jag skulle aldrig betala 1000 spänn för att sätta mig i skolbänken igen" eller "jag skulle aldrig ha valt det där" för det RÖR MIG INTE. det är inte NI som ska skriva och tycka om det. det är JAG. allt negativt ni tycker om skrivning kan ni hålla för er själva. varför inte säga "vad kul sophie nu får du göra något du tycker om" istället för att vända det till eran negativa åsikt. handlar det om avundsjuka?

inget kan stoppa mig nu. jag längtar tills imorgon då jag ska till skolan igen. men framförallt längtar jag tills vi börjar att skriva. nu är det en startvecka som innebär information och övningar.. jag vill börja skriva på en gång..

kan inte släppa att vi ska få ha oskar hanska som extralärare. jag är så jävla glad!

1 kommentar:

Sis sa...

Helt rätt, ignorera negativa kommentarer. Sånt handlar bara om brist på empati, så trist och obegåvat...