måndag 24 augusti 2009

trygghet

något som har blivit en trygghet i min tillvaro är det andliga.. det med energier och annat "galenskap". där finner jag ro och en tystnad -ett lugn som ingen kan ta ifrån mig..

jag går med mina rökelser av drakblod, salvia, renar lägenheten.. dörrposter, hörn, mig själv, från dåliga energier.. det fungerar! om det är inbillning eller inte har ingen betydelse för det fungerar! det är min trygghet just nu..igår köpte jag en pendel.. kändes lite barnsligt att ställa frågor till en pyramid av kristall som sedan skulle visa svaret genom vickningar.. jag försökte först.. med höger hand, glömde att det var den vänstra som gällde så jag böt eftersom det inte fungerade.. jag var så ivrig i början att den inte röde sig något.. så jag tog salvia.. smudgade, tog djupa andetag, blundade.. satte mig ner med min gröna pendel igen och började om. sa åt pendeln att visa ett ja.. den snurrade runt i en stor cirkel och jag höll min hand helt blickstilla.. blev väldigt paff och när jag sedan sa stopp åt den och den tvärstannade tappade jag nästan hakan.. bad om att den skulle visa ett nej, ett ja igen, sa åt den att stanna.. den gjorde precis så som jag sa. jag började ställa frågor och jag fick intressanta svar.. jag struntar i om det är slumpen, psykologiskt, inbillning. detta är ett sätt för mig att försvinna från allt normalt.. allt viktigt, all verklighet för en stund. och bara få vara jag, få vara sophie och hitta kraft genom saker som fungerar för mig..det är mitt inre lugn..

inatt pendlade jag i en timme, det kändes som fem minuter så jag fick en chock när jag tittade på klockan. jag testade att balansera olika energier osv.. och jäklar vad pendeln snurrade kraftigt..

Inga kommentarer: