torsdag 6 augusti 2009

barnet


inatt drömde jag att jag födde ett barn på golvet i mitt kök. helt ensam. det var skit otäckt och barnet bara ramlade ut mellan mina ben och vatten, blod och navelsträngar och andra konstiga saker låg som ett pussel på golvet och mitt i allt det där låg det lilla barnet. jag tog upp honom i min famn, ammade honom och i det ögonblicket förvandlades all otäck känsla till det mysigaste jag någonsin känt i hela mitt liv. jag blev helt varm i hela kroppen och jag blir det nu också bara jag tänker tillbaka på det. han var så himla liten och främmande för världen men han var min. jag döpte honom till något arabiskt som började på bokstaven J, mer kommer jag inte ihåg. det var en speciell dröm.

1 kommentar:

T sa...

våran son ska inte födas på ett golv o heta nåt arabiskt :D