tisdag 11 augusti 2009

magkänslor och kreativiteten


nu är det skrivarläger och jag är inte med. undrar vilka som är där? några från förra året? magkänslan säger att jag gjorde rätt i att stanna hemma. jag har inte haft någon skrivarglädje och dessutom skulle inte mitt nervvrak till kropp palla av dagen idag eftersom att tommi har spelning och det skulle innebära myycket planering med tåg och tider som det inte finns utrymme för i mitt huvud. jag börjar ju skolan den 24;e så jag kommer få ett helt år till att skriva. men helt klart vore det mysigt.. känner mig dum mot sara också men en sak har jag lärt mig här i livet, att jag alltid ska följa magkänslan för den ljuger _ALDRIG_

känner alltid på mig om saker kommer att bli bra, eller dåligt, om kompisar kommer att banga ur på diverse saker eller inte.. och magkänslan stämmer jämt. lite creepy.


jag har apelsin mellan tänderna. tommi kommer snart hem från jobbet, han slutar vid lunch idag och lite senare vid fem tiden ungefär åker vi in till stockholm. ska bli så himla roligt att se honom på scen igen. världens bästa är vad du är tommi!

inatt drömde jag om mamma. vi åkte i hennes bil och plötsligt började jag svettas. mamma sa som om det inte var någon stor grej alls "jaha det brinner i bilen" och jag tittade fram och den rykte under motorhuven men mamma körde lugnt och sakta vidare. jag fick panik, skrek "STANNA BILEN VI MÅSTE UR STANNA!!" hon var så lugn att det blev otäckt, det kändes som att hon ville köra vidare men tillslut körde hon till sidan och stannade. jag sprang ut fortare än kvickt men mamma envisades om att plocka ur alla saker i bilen.. jag kände på mig att bilen skulle sprängas snart men mamma försökte att få ut mina målarsaker. det tog evigheter och jag skrek till henne att komma på en gång!! jag skrek och jag skrek. hon sträckte sig efter min akrylfärg och tillslut fick hon tag i färgen och kom.. bilen sprängdes aldrig för jag vaknade..

undrar vad denna dröm betyder?.. att jag ska göra något av min kreativitet? varför skulle mamma annars stanna kvar i en brinnande bil för att försöka få ut målarsakerna?
för mig visade drömmen att min kreativa sida är för viktig för att brinna upp...


Inga kommentarer: