onsdag 5 augusti 2009

fyra liter meducin

åh nu kickar medicinen in och det är en sån sjuk känsla. jag VAKNAR av den. adrenalinet sätter igång och min hjärna bli inställd på att "den här dagen blir bra". egentligen ska jag inte ta medicinen så här sent för det är en depot tablett som håller i i 12 timmar, ska ta det vid 8-10 egentligen så jag hinner komma till ro om kvällarna och kunna somna efter medicinen slutat verka, men jag sov till halv elva idag och sedan glömde jag helt bort den för jag stod och bakade kladdkaka.. tog den för ca 40 minuter sedan.

nu när jag ändå pratar om medicinen, så kom jag att tänka på mina käkspänningar. dom är helt borta! jag har inte ens tänkt på dem på flera månader. jag tror det hela slutade kring studenten där någon gång. jag kan inte minnas om jag började spänna käkarna i samband med att jag började med tjacket (om inte annat så blev det värre och mer tvångsmässigt då) eller om jag spände redan innan. eftersom min adhd medicin är av ett amfetaminliknande preparat så framkallas käkspänningarna även av den.. egentligen så vet jag ju inte om det beror på det, det kan vara min inre oro som spökar också. i vilket fall som helst så är det skönt att slippa värken i käkarna. 20:e augusti ska jag bli sövd och dra ut tanden som jag lyckades få i spricka i pga att jag spände mig så mkt. nåja..

24:e börjar jag på folkhögskolan. skrivarlinjen. jag längtar!

igår:
Idag har Eva varit här. Vi har städat hela min balkong. Det låg minst fem stycken tvestjärtar under pallen, även en och annan spindel lite här och där också. Vi skrek och sprattlade med både händer och ben, men det gick bra. Vi jobbar så himla bra tillsammans. Jag blev ledsen när hon påminde mig om att det är sista gången hon är här på torsdag, eftersom att hon bara är sommarvikarie. Jag kände sorg. Jag börjar gilla henne riktigt mycket. Vi ska iallafall städa ut mina köksskåp på torsdag och efter det ska hon bjuda mig på fika på stan. Det ska bli mysigt.

Inga kommentarer: