lördag 27 december 2008

nytt lugn.

ursäkta för min dåliga uppdatering. men jag har inte känt något större behov av att sitta som ett fån framför internet. eller, inte framför själva datorn för den delen heller. jag håller på att hitta ett lugn inom mig själv. något konstigt som jag aldrig tidigare känt. jag har inte brytt mig om min mobiltelefon på en vecka nu. det har ringt hundratals gånger, "låt det ringa" tänkte jag, och struntade i att svara. världen går inte under! jag har insett att jag blir helt överhettad och stressad av datorer och telefoner som piper, det gör mig helt upp i varv. därför har jag börjat ta avstånd..jag tittar mailen på datorn, loggar in på några communitys, sen är det bra. sen räcker det! läser mycket om buddismen just nu och det är nog framförallt den religionen som har inspirerat mig mycket. ni tycker säkert att detta låter löjligt, det kanske det är också. men det här är något som är bra för mig, för det känner jag.. snart ska jag även ta steget till att börja meditera också.

jag har tänkt mycket på det här med buddismen och många av mina tankar och värderingar kring livet stämmer in på den tron. jag ska köpa många böcker om buddismen och sedan koppla bort mig från omvärlden ett tag. det behöver jag.


julen har varit bra. jag fick min julklapp redan i tisdags. nämnligen ersättningen som ni nog redan har listat ut själva. kändes lite dumt att få massor av paket när jag redan fått så mycket! tack mamma pappa petra anders och ulla, för julklapparna! gladast blev jag nog för boken av claes malmberg - konsten att undvika nirvana. (en riktig inspirationsbok)

jag och min familj har diskuterat mycket kring senegal och min volontärinsats över julen. de har försått att jag nu menar allvar och de uppmuntrar mig till att åka, det känns väldigt bra! jag ska göra en riktig kalkyrering på hur mycket allt kommer att kosta på måndag. sedan ska jag ringa volontärresor på tisdag och prata med dem, funderar så klart över lite saker. går allt som det ska så har jag bokat allt redan nästa vecka. håll i hatten!



det känns så skönt att jag får så mycket uppmuntran kring min blogg. snart ska jag lägga mig under mitt nya täcke och se på ett päron till farsa, en av mina favoritfilmer. det var det enda jag hyrde på videohallen när jag var liten:)


2 kommentarer:

Mia sa...

Hur kunde du komma på att du ville åka till just Senegal? :D

Radiopratares Vardags sa...

Du är värd allt i världen, det vet du!! En underbart söt katt har du också :)

Kram
David