måndag 29 december 2008

ursäkta

jag hittade just mappen där bildera från min BIG utbildning finns. jag var med i en BIG grupp på skolan för 1½ år sedan.. (BIG = brottsförebyggare i gävle) och jag skäms ögonen ur mig just nu. på den där utbildningen som vi var på i tre dagar, tillsammans med lärare och elever i syfte att förebygga droger/alkohol/mobbning, så gick jag på subutex. de gångerna jag var lite för länge inne på toaletten så var det inte för att "jag fick en sticka i foten som jag lära ta ut" eller "jag pratade i telefonen det var därför.." det var enbart pågrund av att jag satt där inne och hackade upp linor från tabletten med rakblad och snortade i mig. och de gångerna jag alltid somnade på våra filmkvällar var inte det på grund av att "jag sov så dåligt inatt" det berodde på att jag noddade av hela tiden. min klåda berodde inte på eksem, det var opiatklåda. de gångerna jag spydde var inte för att "jag mådde bara illa, kanske ätit något dåligt" det var för att jag fått i mig för mycket sub.
nu har jag lättat på hjärtat. jag var tvungen, jag känner mig så jävla usel som betedde mig så under en sådan utbildning. det är som det är egentligen, men jag har i alla fall varit ärlig nu. och jag ber om ursäkt för att jag har varit så dum i huvudet.

det var allt för stunden, tack

2 kommentarer:

Mia sa...

Känner igen allt du skriver. Precis min son o hans förklaringar.
Gillar din blogg. Den är så ärlig, rak o sann. Beundrar dig som har tagit steget till ett Gott Liv.Kämpa på. Du är duktig o stark.
Känner respekt o glädje.
Kramar till dig.

sophieproppz sa...

Tusen tack Mia. Känns så himla skönt att bli uppmuntrad på det här sättet för det jag skriver. För ibland tvekar jag, och tänker att jag kanske inte borde skriva så pass ärligt. Men så vänder tankarna när jag får sån pass bra respons.. Känns som att det här är det jag borde göra..