tisdag 23 december 2008

senegal here I come.

nu händer det, nu är allt på riktigt. jag har fått min ersättning av trygghansa. har haft en försäkring där sedan jag föddes, och den täckte mycket inom min diagnos. denna ersättning är för att jag måste äta medicin för att leva och må bra. så här står det.



jag kommer alltså så 119 804 kr! det är helt sjukt. så sjukt att jag knappt förstår det. nu har jag pengar så jag kan åka till senegal nästa sommar, jag beställer resan efter jul. ska kolla upp om jag kan gå någon kurs i franska också. nu händer det mina vänner!!! jag kunde inte vara gladare. tackar min mamma som har kämpat så hårt för att få dessa ersättningar, har legat i och ring, skrivit brev, åkt hit och dit. letat papper, hämtat papper.. ja herregud.

åker till min syster snart också, blir där tills fredag, deras internet är trasigt så jag kommer att blogga genom mobilen. men ser kommentarer osv ändå så tveka inte att skriva någon rad:)

puss och god jul alla!!

4 kommentarer:

Mia sa...

Grattis till ersättningen. De kommer säkert väl till pass. Detta beslut stärker även andra som jobbar för sin rätt.
Ha en riktigt bra o God Jul.

Hasse Arvidsson sa...

GRATTIS!

MOD

Om du tänder
så fort det blir
mörkt
kommer du aldrig
att hitta
ljuset.

Hasse Arvidsson

venla sa...

Hej tjejen!
jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg men nu har jag fastnat här o suttit o läst nästan allt.!

grymmt av dig att sluta med drogerna, jävligt bra jobbat.

Jag vet hur de där med drogerna är hade en storebror som gick bort 2004 då han endast var 18 gammal.
Han hade vart ren i 10 mån fixat utbildning o allt. Sen kom jul lov o han ville bara pröva en sista gång. å suget tog över hela honom.

Så snälla du vad du än gör, hur jobbigt livet än blir! RÖR ALDRIG drogerna igen.

Ska fortsätta läsa din blogg.
Kul att läsa om nått som är äkta!!
sköt om dig!!!
//Venla

venla sa...

Håll huvudet högt!!
=)