måndag 28 december 2009

#21 år och på väg

Hej på er!

Sitter just nu i soffan och har precis råkat slagit sönder Tommis fina drakljushållare. Jag är lite klumpig av mig men det var ju i alla fall inte meningen och det är väl det som räknas?:/ Den blev ihoplimmad ganska bra men det syns att den har varit med om en klant-Sophie.

Annars idag har jag och mitt boendestöd ordnat upp med mina räkningar som jag inte alls har haft någon koll på, men nu är det ordning och reda. Men vänta ni bara, om inte allt för lång tid är det lika rörigt igen.. Vi har också storhandlat mat idag och pantat alla jävlans flaskor. Mr Jim och hans tjej kommer hit på torsdag och firar nyår med oss. Mia och Roger kommer också, det ska bli SUPERKUL:) Det blir att äta mat och spela spel och dricka lite gött.

Det är så skönt att jag har boendestödet. Mamma slipper fara fram och tillbaks för att hjälpa mig med allt jag inte begriper mig på eller har tålamod för: hon slipper vara min personliga assistent. Hon är min mamma nu. Det känns skönare än någonting annat, och jag har fått ett annat lugn inom mig. Jag behöver inte brusa upp och ringa stressade telefonsamtal till mamma om att jag inte förstår, kan, vill, att jag behöver hjälp. Jag har min hjälp nu och jag behöver den tills jag kan klara allt själv. Just nu kan jag inte det. Det kanske är svårt för er att förstå hur en 21 åring inte kan klara sina räkningar, mathandling osv själv. Men ADD´n ställer till med mer kaos än vad ni tror.

Inga kommentarer: