tisdag 29 december 2009

#Varning för kaos

Eftersom att året snart är slut så ska jag ikväll eller imorgon göra en summering av det hela. Men först ska jag kopiera in vad jag skrev om år 2008. (varning för kaos)

"2008 har verkligen varit en resa från helvetet till ett liv.
Ska försöka samanfatta året:

Åkte in på sjukhuset i fem dagar, frisknade till och kom hem. Hade subutex/röka veckor och galna kvällar med roppar och tjack. Fejkade pissprov, spydde tarmarna ur mig på sub, skrattade som aldrig förr åt Henkes sjuka historier. Vikte pappershattar och flygplan med Linn, hamnade i en lägenhet och yrade omkring där i (hur många?) dagar, fick Kråkan. Anders berättade om sin skåpsdrake och sina elitkrigare. Jag överdoserade tramadolpulver så jag inte kunde stå på benen, men struntade i det och fortsatte med att röka heroin hemma i min soffa. Dregglade, svamlade och mamma plingade på dörren när jag var som mest väck- låg ner på golvet och försökte prata och hon hotade med att om jag inte blir ren så får jag inte komma dit längre.. Jag åkte in på sjukhuset igen och där gick jag igenom hela mitt liv mentalt och bestämde mig för att nu får det fan vara nog! Jag blev utskriven, låste in mig i min lägenhet själv med Kråkan i flera veckor och tände av från allt. Började sjunga i en kör, slutade umgås med gamla pundarvänner, var på sköna fester hos Elin och Malin. Började på tolvstegsbehandling och fick den bästa hjälp jag har kunnat fått. Molle flyttade hit. Jag fyllde 20 år. Jag fick min diagnos ADD, jag började med medicinen concerta som forändrade mitt liv till det bättre. Jim kom och hälsade på och vi åkte på spökjakt. Åkte på peace and love med Linn och fick se Manu Chao!!!! Dennis Love och jag blev vänner igen. Jag åkte på skrivarläger och började på min självbiografi, läste upp första delen för de på lägret, började gråta men gick in igen och avslutade texten. Jag kom hem därifrån, skrev klart del 1 på självbiografin (får mycket positiv respons tacktacktack!!), Jag gick om trean i gymnasiet och började i en ny superbra klass, Garvade ihjäl mig åt Nils från idol. Jag hoppade in som extralärare i foto på skolan, Jag blev vän med Kristian, Jag åkte på asrolig dansbandskryssning med Malin. Fick en stor ersättning pga min diagnos,  firade jul i södertälje.

Och nu sitter jag här:) helt sjukt, HEEEELT SJUKT. Men adjö 2008 du har varit vändpunkten i mitt liv. Tack"

Inga kommentarer: