fredag 25 december 2009

#God jul och backa på pappa

Idag startar jag dagen med After Eight och knäck. Tittar på Molle när han rusar omkring som om han hade något osynligt som jagade honom. Jag har drömt mardrömmar hela natten, vaknade av att jag gjorde en karatespark rätt upp i luften. Det var ganska roligt.

Igår var det julafton. Vi firade hos min mormor.

Innan vi åkte dit var vi på farmors grav, men det hände en liten insident när vi skulle parkera. Mamma stod nämnligen lite för snett och det gjorde att pappa blev skogstokig för hon såg inte själv att hon stod snett, det slutade med att pappa rusade ut från bilen och mamma började pakera om och backade.. Men tänka sig att där bakom bilen stod pappa så vi höll alltså på att köra på honom, han som redan var enormt galen? Haha, tror inte att någon annan än Mathilda och Petra förstår hur arg han var då! (Han gjorde inte illa sig som tur var, men det var himlans roligt även fast vi inte kunde visa det just då)

Nåja, hos mormor var det jag mamma pappa och mormors nya "vän";) Vi åt mat, delade julklappar, såg på Kalle Anka, spelade spel och åt gröt. Sedan gick vi över till mina kusiner och hälsade på. Maja och Viktor hade fått Nintendo Wii i julklapp och satt såklart som fastklistrade framför spelet när vi kom. (Jag var rätt avundsjuk faktiskt) Fast jag fick mycket fina julklappar jag med:

Världens finaste överkast från Indiska + Grön stor kudde till.
Boken Jag är wanted
Vänner säsong 4 och 5
Presentkort hos frissan
Ett headset
åredär:)

Halv 2 ska vi hämta Tommi i Gävle. Han kommer hem en dag tidigare. Glad är jag för det!
Imorgon fyller min syster åt och även hon kommer hem hit. Blir julklappsutdelning en dag till och även firande för henne med inte mer än 18 PERSONER! Kommer bli fullt hos hemma hos mamma och pappa. Men det ska bli kul att träffa alla för det var så längesedan släkten var samlad. Jag hoppas att Tommis allergi vill vara snäll för bara en dag i alla fall.

Nu ska jag klä på mig och sminka mig och packa ner alla julklappar.

God jul alla där ute.
Hur har ER jul varit? Fått något kul? Berätta:)

Krampuss!!

1 kommentar:

Anonymous sa...

hahaha tommy är en man som kan bli arg han. Minns du när han frågade mig om jag alltid sjöng vid matbordet hemma också. Då svarade jag ja och fortsatte på typ någon "five" låt ( eller vad bandet hette). Inget bra svar till en arg pappa tommy ;P

/ Kram Klara