onsdag 2 december 2009

#Showtime

Idag har jag läst upp min dikt Bokstavsbarn med mick inför klassen. Det var nervöst men det gick faktiskt bra. Vi repar inför skolans Showtime som är 9/12. Vi från skrivarlinjen fick 15 minuter på showen att läsa upp valfria texter så jag tänkte samla mod till att kasta lite ord i luften då. Vi får se hur det går, om jag slår slint på tungan eller tappar andan när jag läser.

När jag tittade ut imorse såg det ut att vara snö på backen, men det var bara frost. Eller bara och bara, det såg skit mysigt ut så redan då blev min dag bra. Jag slängde på mig strumpbyxor under jeansen och idag har jag till och med mina turkosa glasögon på mig som jag hade tappat bort men som jag äntligen har hittat.

Snart börjar lektionen och vi ska gå igenom "schemat" för showen igen och läsa en gång till.

Tror min skrivarglädje har kommit tillbaks. Vågar inte lova något, men det känns som att orden vill ut nu.

6 kommentarer:

Sara sa...

Härligt tjejen!

Jag har också läst för klassen och hela skolan. På fredag sker det för alla som vill på Gotland.

Josefine sa...

Jag gillade din dikt :)
själv skippar jag det där, kollar istället :P

Anonym sa...

Ηaving read this I believed it was very enlightening.
I apрreciate уou finԁing the timе anԁ effort to рut this infοrmatiοn togethег.
I once again fіnd mуѕelf spending a significаnt amount οf time both rеading and posting commеntѕ.
Вut so what, іt was still wоrth іt!


Hеre is my weblog :: classicmusicinfo.com

Anonym sa...

Greetings from Οhіο! I'm bored to tears at work so I decided to check out your blog on my iphone during lunch break. I really like the info you present here and can't ωait to take a look whеn I gеt hοmе.

I'm shocked at how fast your blog loaded on my cell phone .. I'm nоt eνen using
WIFI, јust 3G .. Anywауs, vеry
gооd ѕіte!

Feel fгeе tο visіt my webpage:
http://www.sfgate.com/

Anonym sa...

Heу! Do you uѕe Twittеr? I'd like to follow you if that would be ok. I'm
defіnitely enjoying your blog аnd loοk forward to
new posts.

Heгe is my blog click the following internet site

Anonym sa...

Thіs excellent webѕite ceгtainlу hаs
all of the іnformation and facts I needed conсеrning this
subject and dіԁn't know who to ask.

Take a look at my web site; www.hsmaps.Com